Ortodonti Tedavisi
Ortodonti nedir?
Ortodonti; dişler ve yüzdeki düzensizliklerin teşhisi, önlenmesi ve tedavisiyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Ortodonti tedavisi halk arasında diş teli veya tel tedavisi olarak bilinir. Ortodontik tedavinin ana amacı iyi bir kapanıştır. Bu da düzgün olarak sıralanmış dişlerin karşı çenedeki dişlerle uyumlu olmasıdır. İyi bir kapanış; ısırma, çiğneme ve konuşmayı kolaylaştırır. Ağız sağlığının geliştirilmesi genel sağlığın da iyileşmesine yardımcı olur ve kişinin estetik bir gülüş elde ederek özgüveninin artmasına yardımcı olur.

Neden ortodontik tedavi görülmelidir?
Çapraşık dişlerin temizlenmesi zordur. Kötü kapanış diş yüzeylerinde aşınmalara, çiğneme, konuşma gibi fonksiyonlarda zorluklara ve dişleri destekleyen kemik ve diş eti yapılarında aşırı strese sebep olabilir. Tedavi edilmediğinde, birçok problem zamanla daha ciddi hale dönüşerek ileri zamanda daha karmaşık tedavi gereksinimi doğurabilir.

Estetik bir gülüş bana ne kazandırır?
Sağlıklı ve düzgün dizili dişlerle çenelerin düzgün pozisyonda olması, bireylerin iş ve sosyal hayatlarında daha başarılı olmalarını sağlamaktadır. Ayrıca kişinin aynaya bakınca gülüşünü beğenmesi özgüvenini arttırır.

Kimler ortodontik tedavi görebilir?
Geçmişte ortodontik tedavinin sadece çocuklar için olduğuna inanılırdı. Günümüzde ise ortodontik hastaların yaklaşık yüzde otuzu erişkin bireylerden oluşmaktadır. Sağlıklı bir kapanış, 16 yaşında olduğu kadar 60 yaşında da aynı öneme sahiptir. Yaş, ortodontik tedavi için değerlendirilecek bir kıstas değildir. Sağlıklı dişler her yaşta ortodonti tedavisi ile hareket ettirilebilir.

Ortodonti tedavisinde neden randevular ayda bir veriliyor? Doktorum beni her hafta görse tedavim daha erken bitse olmaz mı?
Ortodontik tedavi sırasında dişlerinizin uygulanan kuvvete cevap vermesi için bir ay kadar beklemek gerekmektedir. Bu sürede diş kuvvetin etkisiyle hareket edecek ve bir sonraki kuvvete hazır hale gelecektir. Eğer diş bir sonraki kuvvete hazır olmadan daha erken kuvvet uygulanırsa dişlerin kökü zarar görebilir ya da aşırı kuvvetten ötürü diş hareketi tamamen durabilir. Bu sebeple ortodonti uzmanınız sizin tedaviniz için en uygun randevu aralığını ayarlayacaktır.